Vážení zákazníci, ospravedlňujeme sa, ale dočasne nie je možné uskutočňovať žiadne objednávky. V prípade záujmu o niektorý z produktov nám prosím napíšte email na adresu obchod@slovenskyintrovert.sk a o opätovnej dostupnosti Vás budeme informovať.

Obchodné podmienky

I. Úvodné ustanovenia

 

1. Tieto Všeobecné obchodné podmienky (ďalej aj „VOP“) upravujú vzťahy medzi zmluvnými stranami kúpnej zmluvy, kedy na jednej strane je spoločnosť Triventa management, s.r.o. so sídlom Partizánska 1870/15, 984 01 Lučenec, IČO 53 541 430, DIČ 212 140 2844, zapísaná v obchodnom registri Okresného súdu Banská Bystrica, oddiel Sro, vložka číslo 40470/S (ďalej len „predávajúci“) a na druhej strane je fyzická osoba, ktorá uzatvára kúpnu zmluvu prostredníctvom webového rozhrania na stránke www.slovenskyintrovert.sk (ďalej len „kupujúci“), spoločne ako „zmluvné strany“, resp. jednotlivo ako „zmluvná strana“.

2. Ustanovenia týchto obchodných podmienok sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy. Odlišné dojednania v kúpnej zmluve majú prednosť pred ustanoveniami týchto obchodných podmienok.

3. Tieto obchodné podmienky a kúpna zmluva sa uzatvárajú v slovenskom jazyku.

4. Kontakty na predávajúceho:

Telefón: +421 951 033 512

E-mail: obchod@slovenskyintrovert.sk

5. Orgán dozoru:

Inšpektorát SOI pre Banskobystrický kraj

Dolná 46, 974 00  Banská Bystrica 1 

Odbor výkonu dozoru

bb@soi.sk

tel. č. 048/412 49 69, 048/415 18 71, 048/415 18 73

fax č. 048/412 46 93

6.  Spotrebiteľom sa rozumie fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej obchodnej činnosti alebo inej podnikateľskej činnosti.

7. Právne vzťahy predávajúceho so spotrebiteľom výslovne neupravené týmito VOP sa riadia príslušnými ustanoveniami zák. č 40/1964 Zb. Občiansky zákonník, zák. č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho, zák. č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa, ako aj súvisiacimi predpismi (ďalej aj „Zákon o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku“).

8. Kupujúci odoslaním objednávky v zmysle týchto VOP potvrdzuje, že sa oboznámil s týmito VOP, ktorých neoddeliteľnú súčasť tvorí reklamačný poriadok, a že s nimi súhlasí, a to v znení platnom a účinnom v momente odoslania objednávky.

9. Kupujúci súhlasí s doručením faktúry a všetkých ostatných dokladov súvisiacich s kúpnou zmluvou na e-mailovú adresu uvedenú v objednávke.

10. Ponuka tovaru tak, ako je zobrazená na stránke predávajúceho, a práva vyplývajúce z týchto VOP sú určené výhradne konečným spotrebiteľom. V prípade, že by kupujúci chcel uskutočniť nákup v rámci svojej podnikateľskej činnosti, zmluvný vzťah bude dohodnutý individuálne a bude sa riadiť ustanoveniami Obchodného zákonníka. Kupujúci je v tomto prípade povinný kontaktovať predávajúceho pred uskutočnením objednávky.

 

II. Kúpna zmluva

 

1. Kupujúci si objednáva tovar prostredníctvom stránky internetového obchodu na adrese www.slovenskyintrovert.sk.

2. Objednávku je možné uskutočniť s registráciou alebo bez nej. Bez ohľadu na spôsob, akým sa kupujúci rozhodne urobiť objednávku, je povinný vždy uvádzať pravdivé a úplne informácie. Ak sa kupujúci rozhodne zaregistrovať, je povinný aktualizovať údaje vo svojom zákazníckom účte vždy, keď k zmene údajov dôjde. Predávajúci nie je  povinný preverovať správnosť údajov uvedených kupujúcim.

3. Ponuka v internetovom obchode je nezáväzná a predávajúci nie je povinný uzatvoriť kúpnu zmluvu v súvislosti s tovarom v ňom prezentovaným.

4. Kupujúci vykonáva objednanie tovaru na stránke internetového obchodu pridaním konkrétneho tovaru (vrátane jeho špecifík, ako je napríklad veľkosť, alebo farba) vo zvolenom množstve do košíka. V rámci procesu objednania vyplní objednávkový formulár, ktorého súčasťou je aj potvrdenie súhlasu s týmito obchodnými podmienkami. Objednávka je odoslaná predávajúcemu stlačením tlačidla „Odoslať objednávku s povinnosťou platby“.

5. Prijatie objednávky predávajúci potvrdí kupujúcemu emailom, ktorý obsahuje zhrnutie objednávky – predovšetkým objednaný tovar, fakturačnú adresu a doručovaciu adresu. V prípade, že kupujúci na základe uvedeného emailu zistí, že niektorý z údajov je nesprávny, je povinný okamžite kontaktovať predávajúceho, ktorý objednávku dodatočne upraví na základe pokynov kupujúceho.

6. Po prijatí objednávky predávajúci preverí dostupnosť objednaného tovaru a v prípade jeho nedostupnosti kontaktuje kupujúceho, s ktorým dohodne ďalší postup (predĺženie lehoty na doručenie, zrušenie objednávky...). V prípade, že objednaný tovar je dostupný, predávajúci objednávku skompletizuje a kupujúcemu odošle email o odoslaní objednávky.

7. Prejav vôle uzavrieť kúpnu zmluvu sa na strane predávajúceho uskutočňuje odoslaním objednávky a na strane predávajúceho odoslaním potvrdenia o odoslaní objednávky. K uzavretiu kúpnej zmluvy dochádza zaslaním potvrdenie o odoslaní tovaru kupujúcemu. Platnú a účinnú kúpnu zmluvu možno meniť len dohodou zmluvných strán alebo na základe zákonných dôvodov.

8. Kupujúci je do momentu odoslania tovaru predávajúcim oprávnený zrušiť, alebo upraviť objednávku. Kupujúci berie na vedomie, že momentom odoslania objednávku nie je možné zrušiť ani zmeniť.

9. V prípade, ak kupujúcemu nebude doručené oznámenie o prijatí objednávky do 24 hodín, objednávka sa nepovažuje za uskutočnenú. Táto situácia môže nastať napríklad v prípade technických problémov na strane kupujúceho, alebo predávajúceho, alebo napríklad nesprávnym vyplnením objednávky kupujúcim.

10. Náklady vzniknuté kupujúcemu pri použití komunikačných prostriedkov v súvislosti s objednávkou a uzavretím kúpnej zmluvy hradí kupujúci sám.

 

III. Dodanie tovaru

 

1. Uzatvorením kúpnej zmluvy sa predávajúci zaväzuje odovzdať objednaný tovar kupujúcemu a umožniť mu nadobudnúť vlastnícke právo k nemu a kupujúci sa zaväzuje objednaný tovar prevziať a zaplatiť predávajúcemu kúpnu cenu.

2. Predávajúci sa zaväzuje odovzdať kupujúcemu tovar v dohodnutom množstve, prevedení a akosti.

3. Tovar bude dodaný kupujúcemu na základe jeho aktuálnej dostupnosti, štandardne do troch až piatich pracovných dní, vo výnimočných prípadoch najneskôr do tridsiatich dní odo dňa uzavretia kúpnej zmluvy. Kupujúci je o odoslaní tovaru informovaný emailom.

4. V prípade zásahu vyššej moci, alebo technických problémov na strane predávajúceho môže dôjsť k oneskorenému dodaniu tovaru.

5. Dodanie tovaru sa uskutočňuje prostredníctvom prepravcu, ktorého si v objednávke zvolil kupujúci a na adresu, ktorú v objednávke kupujúci uviedol ako doručovaciu. Kupujúci je povinný tovar prevziať na uvedenej adrese, ak sa s prepravcom individuálne nedohodne inak. Predávajúci nezodpovedá za oneskorené dodanie v prípade nesprávne uvedených údajov v objednávke.

6. Dodanie tovaru sa uskutočňuje výhradne v rámci Slovenska. Dodanie do zahraničia je možné dohodnúť individuálne.

7. Aktuálny prehľad prepravcov a prepravných nákladov je možné nájsť na adrese: https://www.slovenskyintrovert.sk/doprava-a-platba/

8. Kupujúci je oprávnený pri prevzatí tovaru skontrolovať obal a tovar, ktorý mu bol doručený. V prípade, že kupujúci zistí, že obal, alebo tovar je poškodený, je povinný o tom informovať prepravcu a spísať s ním záznam o škode, ktorý musí byť potvrdený prepravcom. Kupujúci je povinný o danej skutočnosti bezodkladne informovať predávajúceho.

 

IV. Cena

 

1. Ceny uvádzané na stránke predávajúceho sú uvádzané vrátane všetkých súvisiacich daní, poplatkov a nákladov s výnimkou nákladov na prepravu a nákladov na platbu za objednávku. Náklady na prepravu a platbu závisia od konkrétnej voľby kupujúceho a sú zobrazené pred odoslaním objednávky. Aktuálny prehľad prepravcov, možností platby a súvisiacich nákladov je možné nájsť na adrese https://www.slovenskyintrovert.sk/doprava-a-platba/.

2. Prípadné mimoriadne alebo nadštandardné požiadavky kupujúceho nad rámec prezentovanej ponuky nie sú zahrnuté v konečnej cene zobrazenej v internetovom obchode a budú dohodnuté individuálne.

3. Akciové ceny platia na špecifikované obdobie, alebo do vypredania zásob.

 

V. Platobné podmienky

 

1. Kupujúci si vyberá spôsob platby pred odoslaním objednávky. Aktuálny zoznam akceptovaných spôsobov platby je možné nájsť na adrese https://www.slovenskyintrovert.sk/doprava-a-platba/.

2. Predávajúci si vyhradzuje právo kedykoľvek zmeniť ponúkané spôsoby platby.

3. Predávajúci si vyhradzuje právo ponúknuť kupujúcemu len vybrané spôsoby platby.

 

VI. Odstúpenie od zmluvy

 

1. V zmysle ustanovenia § 7 zákona č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov má kupujúci právo od kúpnej zmluvy odstúpiť bez uvedenia dôvodu a to do 14 dní odo dňa prevzatia tovaru. V uvedenej lehote je kupujúci povinný odoslať formulár o odstúpení od kúpnej zmluvy. Vyplnený formulár je možné odoslať emailom, alebo poštou – na adresy predávajúceho uvedené v úvodných ustanoveniach týchto VOP.

2. Formulár o odstúpení od kúpnej zmluvy je kupujúcemu doručený ako príloha potvrdenia o odoslaní objednávky a zároveň sa nachádza na konci týchto VOP ako Príloha č.1.

3. V prípade odstúpenia od kúpnej zmluvy sa táto ruší od začiatku a spolu s ňou aj všetky nadväzujúce zmluvy.

4. Kupujúci je povinný vrátiť predávajúcemu tovar v lehote 14 dní odo dňa odstúpenia od kúpnej zmluvy a to odoslaním na adresu predávajúceho. Kupujúci je povinný vrátiť tovar nepoužívaný, nepoškodený, s kompletnou dokumentáciou a v stave, v akom tovar prevzal, pokiaľ možno v originálnom balení.

5. V prípade, že kupujúci odstúpi od kúpnej zmluvy a doručí predávajúcemu tovar, ktorého hodnota je znížená v dôsledku takého zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru, má predávajúci voči kupujúcemu nárok na náhradu škody vo výške hodnoty opravy tovaru a uvedenia tovaru do pôvodného stavu resp. predávajúci má právo požadovať od kupujúceho preplatenie zníženia hodnoty tovaru a kupujúci je o tejto skutočnosti upovedomený.

6. Pokiaľ sa jedná o spotrebný tovar (napr. kozmetika, drogistické výrobky a pod.), potom je možné od zmluvy odstúpiť, iba pokiaľ kupujúci dodá tovar nepoškodený a nepoužitý v neporušenom originálnom balení.

7. Ak kupujúci odstúpi od kúpnej zmluvy, vráti mu predávajúci bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní od doručenia oznámenia o odstúpení od kúpnej zmluvy a vrátenia tovaru všetky peňažné prostriedky, vrátane nákladov na dodanie, ktoré predávajúci prijal od kupujúceho na základe alebo v súvislosti s kúpnou zmluvou a v súvislosti s tovarom, vo vzťahu ku ktorému kupujúci odstúpil od kúpnej zmluvy. Vrátenie peňažných prostriedkov sa uskutoční rovnakým spôsobom, ako sa uskutočnila úhrada ceny, za predpokladu, že kupujúci nepožiada o iný spôsob vrátenia peňažných prostriedkov a predávajúci s uvedeným spôsobom vrátenia peňažných prostriedkov bude súhlasiť. Predávajúci nie je ale povinný vrátiť peňažné prostriedky kupujúcemu skôr, ako kupujúci vráti tovar predávajúcemu alebo hodnoverným spôsobom preukáže, že tovar riadne odoslal predávajúcemu. Predávajúci nie je povinný uhradiť kupujúcemu dodatočné náklady, ak si kupujúci výslovne zvolil iný spôsob doručenia tovaru kupujúcemu, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia tovaru ponúkaný predávajúcim. Dodatočnými nákladmi sa rozumie rozdiel medzi nákladmi na doručenie, ktoré si zvolil kupujúci, a nákladmi na najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný predávajúcim.

8. Kupujúci berie na vedomie, že ak odstúpi od kúpnej zmluvy, náklady na vrátenie tovaru predávajúcemu znáša kupujúci. Tieto priamo závisia od veľkosti, hmotnosti a povahy vracaného tovaru a rovnako aj od konkrétneho prepravcu, ktorého si kupujúci zvolí (za štandardných okolností približne 2-10 Eur).

9. V prípade, ak kupujúci nesplní niektorú zo svojich vyššie uvedených povinností podľa VOP, odstúpenie od zmluvy nie je platné a účinné a predávajúci nie je povinný vrátiť všetky preukázateľné platby podľa VOP kupujúcemu a zároveň má nárok na úhradu nákladov spojených s odoslaním tovaru naspäť kupujúcemu.

10. Informácie v súvislosti s právom kupujúceho odstúpiť od kúpnej zmluvy v zmysle § 3 ods. 1 písm. h) až j) Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku ako aj vzorový formulár na odstúpenie od kúpnej zmluvy sú obsiahnuté v prílohe týchto VOP a rovnako sú kupujúcemu zaslané emailom spolu s potvrdením o odoslaní tovaru.

11. Predávajúci je oprávnený odstúpiť od zmluvy z dôvodu, že došlo k takým závažným zmenám, ktoré znemožnili realizáciu splnenia povinností predávajúceho vyplývajúcich zo zmluvy alebo z dôvodov vyššej moci, alebo ak ani pri vynaložení všetkého úsilia, ktoré možno od neho spravodlivo požadovať, nie je schopný dodať tovar kupujúcemu v lehote určenej týmito všeobecnými obchodnými podmienkami. Predávajúci je povinný o tejto skutočnosti okamžite informovať kupujúceho a vrátiť mu už zaplatenú cenu za tovar dohodnutý v zmluve v lehote do 14 dní od oznámenia o odstúpení od zmluvy a to rovnakým spôsobom ako sa uskutočnila úhrada kúpnej ceny, ak sa s kupujúcim nedohodol inak.

VII. Záručné podmienky

1. Záručné podmienky na tovar sa riadia Reklamačným poriadkom predávajúceho a platnými právnymi predpismi SR. Ako záručný list slúži nákupný doklad. Aktuálny Reklamačný poriadok predávajúceho sa nachádza v prílohe (Príloha č. 2) týchto VOP a tvorí jeho neoddeliteľnú súčasť.

2. Pred prvým použitím je kupujúci povinný preštudovať si záručné podmienky vrátane návodu na obsluhu a následne sa týmito informáciami dôsledne riadiť.

VIII. Výhrada vlastníctva

1. Tovar zostáva až do úplného zaplatenia kúpnej ceny zo strany kupujúceho vo vlastníctve predávajúceho.

IX. Osobitné dojednania

1. Zmluvné strany za zaväzujú robiť svoje vyhlásenia týkajúce sa výkonu svojich práv a plnenia svojich povinností na základe kúpnej zmluvy vždy písomne a poslať takéto vyhlásenia druhej zmluvnej strane e-mailom, faxom alebo doporučeným listom s doručenkou. Všetky e-maily zaslané zmluvnými stranami navzájom – u ktorých je potvrdené prevzatie – sa považujú za doručené v deň prijatia. Písomnosť sa považuje za doručenú v deň, keď ju zmluvná strana ako jej adresát pri osobnom doručovaní druhou zmluvnou stranou ako odosielateľom prevzala a túto skutočnosť vlastnoručným podpisom potvrdila na kópii doručovanej písomnosti alebo na osemnásty (18.) deň odo dňa, keď bola písomnosť podaná aspoň na doporučenú poštovú prepravu pri doručovaní prostredníctvom aspoň doporučenej listovej zásielky a to bez ohľadu na úspešnosť doručenia takejto písomnosti, ibaže neúspešnosť doručenia žiadnym spôsobom nespôsobil adresát. Bez ohľadu na vyššie uvedené sa písomnosť považuje za doručenú v deň, keď ju zmluvná strana, ktorá je jej adresátom, odmietla prevziať alebo odmietla potvrdiť prevzatie písomnosti napriek tomu, že písomnosť prevzala.

X. Spracovanie osobných údajov

1. Za účelom realizácie kúpnej zmluvy bude predávajúci spracúvať nevyhnutne potrebné osobné údaje kupujúceho v súlade s vnútroštátnymi právnymi predpismi o ochrane osobných údajov, všetky informácie o spracovaní osobných údajov je možné nájsť na stránke https://www.slovenskyintrovert.sk/podmienky-ochrany-osobnych-udajov/.

XI. Záverečné ustanovenia

1. Ak ktorékoľvek ustanovenie týchto VOP je alebo sa kedykoľvek stane neplatným alebo nevykonateľným v akomkoľvek ohľade, platnosť a vykonateľnosť zostávajúcich ustanovení týchto VOP tým nebude dotknutá ani narušená. Zmluvné strany sa týmto zaväzujú rokovať o nahradení akéhokoľvek neplatného alebo nevykonateľného ustanovenia novým ustanovením, pričom tieto nové ustanovenia sa budú čo najviac blížiť významu tých neplatných alebo nevykonateľných ustanovení, ktoré sa nimi nahrádzajú. Uvedeným nie je dotknuté právo predávajúceho na zmenu týchto VOP postupom podľa bodu XI.10 týchto VOP.

2. Predávajúci je oprávnený postúpiť alebo previesť túto kúpnu zmluvu alebo jej časť, ako aj jednotlivé práva a povinnosti vyplývajúce z kúpnej zmluvy na tretiu osobu s tým, že je povinný túto skutočnosť písomne vopred oznámiť kupujúcemu. Uzatvorením kúpnej zmluvy dáva kupujúci svoj neodvolateľný súhlas s takýmto postúpením alebo prevodom.

3. Kupujúci nie je oprávnený postúpiť alebo previesť  kúpnu zmluvu alebo ktorúkoľvek jej časť alebo jednotlivé práva a povinnosti vyplývajúce z tejto kúpnej zmluvy na tretiu osobu bez predchádzajúceho písomného súhlasu predávajúceho.

4. Právne vzťahy výslovne neupravené v týchto VOP alebo v kúpnej zmluve sa riadia príslušnými ustanoveniami Občianskeho zákonníka, ako aj ďalšími príslušnými všeobecne záväznými právnymi predpismi Slovenskej republiky.

5. Kupujúci má právo na mimosúdne riešenie sporov vyplývajúcich z kúpnej zmluvy a môže sa v tejto záležitosti obrátiť s návrhom na alternatívne riešenie sporov na príslušný subjekt, ktorým je Slovenská obchodná inšpekcia alebo právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky.

Bližšie informácie nájdete na stránkach:

https://www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1

http://www.soi.sk/sk/Alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov.soi.

6. Zmluvné strany sa dohodli, že všetky spory vyplývajúce z kúpnej zmluvy alebo v súvislosti s ňou, ktoré medzi nimi vzniknú, budú prednostne riešené vzájomnou dohodou (mimosúdne urovnanie). V prípade, že medzi zmluvnými stranami nedôjde k dohode, budú spory s konečnou platnosťou rozhodnuté vecne a miestne príslušným súdom.

7. Kúpnu zmluvu je možné meniť a dopĺňať len na základe písomnej dohody oboch zmluvných strán.

8. Tieto VOP platia, ak nie sú výslovne medzi zmluvnými stranami písomne dohodnuté iné podmienky, alebo ak z príslušných právnych úprav nevyplýva niečo iné. Osobitné podmienky dojednané v kúpnej zmluve majú prednosť pred ustanoveniami týchto VOP, tieto sú dojednané individuálne a dané podmienky potvrdené písomným súhlasom oboch zmluvných strán. V prípade pochybností sa uplatnia ustanovenia týchto VOP.

9. Potvrdením tlačidla „Odoslať objednávku s povinnosťou platby“ pred odoslaním objednávky kupujúci vyjadruje, že sa oboznámil s týmito VOP, v plnom rozsahu porozumel ich obsahu a že s nimi súhlasí.

10. Predávajúci je oprávnený kedykoľvek jednostranne zmeniť/doplniť tieto VOP. Nové aktualizované znenie VOP nahrádza predchádzajúce znenie a nadobudne platnosť/účinky momentom ich zverejnenia na webovej stránke spoločnosti predávajúceho.

11. Tieto VOP nadobúdajú platnosť a účinnosť dňa 05.05.2021.

 

Príloha č. 1

VZOROVÝ FORMULÁR NA ODSTÚPENIE OD ZMLUVY

(vyplňte a zašlite tento formulár len v prípade, že si želáte odstúpiť od zmluvy)

 

Adresát: Triventa Management, s.r.o., Partizánska 1870/15, 984 01 Lučenec, email: obchod@slovenskyintrovert.sk

 

Týmto oznamujem/oznamujeme*, že odstupujem/odstupujeme* od zmluvy na tento tovar/od zmluvy o poskytnutí tejto služby*: ..............

 

Dátum objednania/dátum prijatia* ..............

 

Meno a priezvisko spotrebiteľa/spotrebiteľov* ..............

 

Adresa spotrebiteľa/spotrebiteľov*:

 

Podpis spotrebiteľa/spotrebiteľov* ..............

 

Dátum ..............

* Nehodiace sa prečiarknite.
 

POUČENIE O UPLATNENÍ PRÁVA SPOTREBITEĽA NA ODSTÚPENIE OD ZMLUVY

 

1. Máte právo odstúpiť od tejto kúpnej zmluvy bez uvedenia dôvodu v lehote 14 dní.

2. Lehota na odstúpenie od kúpnej zmluvy uplynie po 14 dňoch odo dňa keď Vy alebo Vami určená tretia osoba s výnimkou dopravcu prevezmete tovar a v prípade, ak sa dodáva tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, Vy alebo Vami určená tretia osoba s výnimkou dopravcu prevezmete posledný diel alebo kus.

3. Pri uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy nás informujte o svojom rozhodnutí odstúpiť od tejto zmluvy jednoznačným vyhlásením (napríklad emailom alebo listom na adresy uvedené na stránke https://www.slovenskyintrovert.sk/kontakty/. Na tento účel môžete použiť vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy, ktorý sme Vám odovzdali alebo zaslali.

4. Lehota na odstúpenie od zmluvy je zachovaná, ak zašlete oznámenie o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy pred tým, ako uplynie lehota na odstúpenie od zmluvy.

5. Po odstúpení od zmluvy Vám vrátime všetky platby, ktoré ste uhradili v súvislosti s uzavretím zmluvy, najmä kúpnu cenu vrátane nákladov na doručenie tovaru k Vám. To sa nevzťahuje na dodatočné náklady, ak ste si zvolili iný druh doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia, ktorý ponúkame. Platby Vám budú vrátené bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa, keď nám bude doručené Vaše oznámenie o odstúpení od tejto zmluvy. Ich úhrada bude uskutočnená rovnakým spôsobom, aký ste použili pri Vašej platbe, ak ste výslovne nesúhlasili s iným spôsobom platby, a to bez účtovania akýchkoľvek ďalších poplatkov.

6. Platba za zakúpený tovar Vám bude ale uhradená až po doručení vráteného tovaru späť na našu adresu alebo po predložení dokladu preukazujúceho zaslanie tovaru späť podľa toho, čo nastane skôr.

7. Priame náklady na vrátenie tovaru znášate Vy. Tieto priamo závisia od veľkosti, hmotnosti a povahy vracaného tovaru a rovnako aj od konkrétneho prepravcu, ktorého si zvolíte (za štandardných okolností približne 2-10 Eur).

 

Príloha č. 2

 

REKLAMAČNÝ PORIADOK

 

Tento reklamačný poriadok je vydaný v zmysle ustanovenia § 18 zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa v platnom znení (ďalej aj „zákon o ochrane spotrebiteľa“) a platí pre všetky nákupy uskutočnené prostredníctvom elektronického obchodu prevádzkovaného predávajúcim na webovej stránke https://www.slovenskyintrovert.sk/. V oblasti neupravenej týmto reklamačným poriadkom sa aplikujú všeobecné právne predpisy, vrátane zákona č. 40/1964 Zb. Občianskeho zákonníka v platnom znení (ďalej len „Občiansky zákonník“). Tento reklamačný poriadok nadobúda účinnosť dňom 05.05.2021.

1.     Predmet reklamačného poriadku

Reklamačný poriadok upravuje práva kupujúceho (spotrebiteľa) za zodpovednosti za vady tovaru zakúpeného prostredníctvom elektronického obchodu prevádzkovaného predávajúcim na webovej stránke https://www.slovenskyintrovert.sk/ (ďalej len „online obchod“).

2.     Právo zákazníka na reklamáciu

Zákazník má právo zakúpený tovar, na ktorom sa vyskytuje vada, reklamovať, a to v rámci zákonnej záručnej doby stanovenej v Občianskom zákonníku, ak nie je na tovar poskytovaná dlhšia záručná doba. Predávajúci zodpovedá za vady, ktoré má predaný tovar pri prevzatí kupujúcim, t.j. tovar musí mať požadovanú, resp. právnymi predpismi stanovenú akosť, množstvo, mieru a hmotnosť a musí byť bez vád, t.j. musí zodpovedať záväzným technickým normám. Pri potravinách musí byť vyznačený dátum spotreby alebo dátum minimálnej trvanlivosti. Pri veciach predávaných za nižšiu cenu nezodpovedá predávajúci za vadu, pre ktorú bola dojednaná nižšia kúpna cena.

3.     Lehoty na uplatnenie reklamácie

Pri potravinárskych výrobkoch musia byť vady reklamované v záručnej dobe uvedenej na obale (pri lehote trvanlivosti). Pri ostatnom spotrebnom tovare sa aplikuje záručná doba v súlade s ustanovením § 620 Občianskeho zákonníka, t.j. záručná doba v trvaní 24 mesiacov odo dňa prevzatia tovaru kupujúcim, alebo záručná doba uvedená v záručnom liste, ak je dlhšia ako zákonná záručná doba. Doba od uplatnenia práva zo zodpovednosti za vady až do doby, keď kupujúci po skončení opravy bol povinný vec prevziať, sa do záručnej doby nepočíta. Predávajúci vydá kupujúcemu potvrdenie o tom, kedy právo uplatnil, ako aj o vykonaní opravy a o dobe jej trvania. Ak dôjde k výmene, začne plynúť záručná doba znova od prevzatia novej veci. To isté platí, ak dôjde k výmene súčiastky, na ktorú bola poskytnutá záruka.

4.     Miesto uplatnenia reklamácie

Reklamácia musí byť uplatnená u predajcu, u ktorého bol tovar kúpený (kontakty sú uvedené v úvodnej časti VOP a na stránke predávajúceho). V prípade, že tovar má v dokumentácii poskytnutej kupujúcemu uvedené servisné stredisko, môže byť reklamácia uplatnená v tomto servisnom stredisku.

5.     Uplatnenie reklamácie

Pri uplatnení reklamácie zákazník predloží okrem reklamovaného výrobku tiež faktúru a ak bol zákazníkovi pri kúpe výrobku vystavený záručný list, predloží tiež tento záručný list. Reklamovaný výrobok je nevyhnutné odoslať v čistom a hygienicky bezchybnom stave na adresu predávajúceho. O prijatí reklamácie a spôsobe jej vybavenia vystaví predávajúci zákazníkovi písomný doklad. Predávajúci je povinný vydať o vybavení reklamácie písomný doklad najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.

6.     Vybavenie reklamácie

Za vybavenie reklamácie sa považuje ukončenie reklamačného konania odovzdaním opraveného výrobku, výmenou výrobku, vrátením kúpnej ceny výrobku, vyplatením primeranej zľavy z ceny výrobku alebo jej odôvodnené zamietnutie. Ak spotrebiteľ uplatní reklamáciu, poverený zamestnanec alebo iná určená osoba je povinná poučiť spotrebiteľa o jeho právach podľa všeobecného predpisu. Na základe rozhodnutia spotrebiteľa, ktoré z týchto práv spotrebiteľ uplatňuje, je predávajúci, resp. poverený zamestnanec povinný určiť spôsob vybavenia reklamácie.

Ak je to možné, rozhodne sa o reklamácii ihneď. V zložitejších prípadoch sa rozhodne najneskôr do troch pracovných dní odo dňa uplatnenia reklamácie. V odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu výrobku, vybaví sa reklamácia najneskôr do 30 dní od jej uplatnenia.

Ak ide o odstrániteľné vady, zákazník má nárok na bezplatné a včasné odstránenie vady. Kupujúci môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu veci, alebo ak sa vada týka len súčasti veci, výmenu súčasti, ak tým predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady. Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadnú vec za bezvadnú, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti.

Ak ide o vadu neodstrániteľnú, ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla užívať riadne ako vec bez vady, má kupujúci nárok na výmenu veci alebo odstúpenie od zmluvy a vrátenie peňazí. Tie isté práva prislúchajú kupujúcemu, ak ide síce o odstrániteľné vady, avšak kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád vec riadne užívať. Ak ide o iné neodstrániteľné vady, má kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny veci.

Ak vec predávaná za nižšiu cenu alebo použitá vec má vadu, za ktorú predávajúci zodpovedá, má kupujúci namiesto práva na výmenu veci právo na primeranú zľavu.

 

Ak kupujúci reklamáciu výrobku uplatnil počas prvých 12 mesiacov od kúpy, môže predávajúci vybaviť reklamáciu zamietnutím len na základe odborného posúdenia. Predávajúci poskytne kupujúcemu kópiu odborného posúdenia odôvodňujúceho zamietnutie reklamácie a to v lehote v zmysle zákona o ochrane spotrebiteľa.

Ak kupujúci reklamáciu výrobku uplatnil po 12 mesiacoch od kúpy a predávajúci ju zamietne, je predávajúci povinný v doklade o vybavení reklamácie uviesť, komu môže kupujúci zaslať výrobok na odborné posúdenie. Ak kupujúci odborným posúdením preukáže zodpovednosť predávajúceho za vadu, môže reklamáciu uplatniť znova; počas vykonávania odborného posúdenia záručná doba neplynie.

7.     Alternatívne riešenie sporov

Pokiaľ zákazník nie je spokojný so spôsobom vybavenia reklamácie, alebo sa domnieva, že zo strany predávajúceho došlo k porušeniu jeho práv, môže predávajúceho požiadať o nápravu. Ak predávajúci odpovie na žiadosť zákazníka zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní odo dňa jej odoslania, môže sa zákazník v tejto záležitosti obrátiť s návrhom na alternatívne riešenie sporov na príslušný subjekt, ktorým je Slovenská obchodná inšpekcia alebo právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky.

Bližšie informácie nájdete na:

https://www.economy.gov.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov

http://www.soi.sk/sk/Alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov.soi

 

 

 

 

 

 

 

 

Späť do obchodu